Tutvusin täna Naisinvestorite klubi sünnipäeval ühe kastist välja mõtleva naisterahvaga, kinnisvaramaakleriga, kes sai aru mu mõttest, et kinnisvara valdkonna turunduses paistavad asjad veel natuke maha jäänud.

Nii noorelt juba 3 lapse ema ja pikkadest pingelistest kinnisvara aastakonverentsi päevadest väsinud rääkis ta, et antud aastakonverentsil oli otsitud vastust küsimusele “kuidas kinnisvara müügi valdkonnas uuendusi teha.” Esinema oli kutsutud ka ühe väga tuntud start-up´i noor omanik, kuid alati ei aita ka see.

Esitasin oma küsimuse, mis mind juba mõnda aega kuklas segas. Nimelt, miks ei kasutata kinnisvara müügis ära tänapäevaseid digiturunduse võimalusi. Miks ei mõelda nagu klient (või vähemalt nii nagu ma ise ja oletatavasti paljud teised potentsiaalsed kliendid) sellele, kuidas kinnisvara otsitakse ja leitakse. Kuidas teha see veel paremaks.

On ju selge, et KV-keskkonnad on ajale jalgu jäänud. Eesti peal ringi sõites nendest kinnisvara kuulutuste otsimine on rohkem kui piin.

Professionaalses IT-ja ka digiturundus ettevõttes planeeritakse lahendusi kasutaja vaatest lähtuvalt, kaasatakse kasutajad protsessi ja tehakse ka kasutajatepoolne testimine.

Kui ma olin ära rääkinud, millise turundusnipiga ma maakleril oma maja suvel müüa aitasin, üllatus ta – tõepoolest, miks ei ole seda võimalust seni kasutatud. See võiks tõesti müügis tublisti kaasa aidata.

Praegu olevat kinnisvara valdkonnas veel pisut vana-kooli lähenemine, mistõttu võimalusi seal digiturunduse ja IT-lahendustega kaasa aidata on ilmselt veel küll ja küll. Keegi KV-maailmas lihtsalt väga ei tundvat digiturunduse ja IT-maailma.

Nüüdsest aga oleme MTÜ-ga Sina ja Sajand esimesed Eestis, kes kasutavad kinnisvara müügis lisaks mõnele teisele kaasaegsele lahendusele ka Google´i pakutavad võimalused: kinnisvara leitavaks tegemine kaardil, et autosõitja mõnes endale põnevas linnas või maakohas kiirelt-mugavalt-loogiliselt kinnisvarapakkumisi leiaks ja jälgida suudaks ka sõidu ajal. Seejärel teekonna selleni ja lisainfo, mugava helistamise nupu üles leiaks.  Google AdWords reklaam lisab muidugi veel võimaluse olla teistest nähtavam, suunata reklaam just soovitud sihtgrupini  ning muidugi jälgida statistikat, et reklaami ajas kohandada, erinevaid võimalusi testida.

Minul need tegevused töötasid. Miks ei peaks teistel?

Me läheme varsti veel sammuke edasi ja pakume ka võimalust, kuidas hoida kokku maaklerite aega ja raha.  Jälgi postitusi ja saad teada.